Airflow in a case!

Discussion in 'Overclocking, Cooling & Modding' started by [email protected], May 14, 2003.

  1. NeoSquall

    NeoSquall Newbie

    wah... post some pics up lah.. wanna see how is ur comp like !!
     
  2. athlonxp

    athlonxp Newbie

    sorry, no digi cam :oops: :oops:
     
  3. NeoSquall

    NeoSquall Newbie

    oridinary camera can liao mah... go and scan.. if ur house no scanner... go to a cyber and scan haha !!
     
  4. zy

    zy zynine.com Staff Member

    so mah huan ... ppl not so free like u
     
  5. Dashken

    Dashken Administrator!

    RM1.50 for cyber cafe scan per scan. Hmm... what do you all think about placing a fan beside the harddisk? Is it enough cooling or more are needed? :think:
     
  6. Normal HDD dun generate a lot of heat anyways....
    but if u really want... then 1 is enuf....
    I actually have one on my main drive..... it actually is cooler than my secondary one ......
    but the benefits r unknown...
    Probably longer lifetime? :think:
     
  7. goldfries

    goldfries www.goldfries.com

    heh. u sure normal HDD don't generate that much heat?

    it's not hot like the processor, but 40c is still hot enough.

    hold on i'll post my pic instead.
     

    Attached Files:

  8. athlonxp

    athlonxp Newbie

    many people casing is messy because of the power cable to HDD, CDROM, how to solve this ??

    my case is very neat adi but still cant solve the power wire problem
     
  9. NeoSquall

    NeoSquall Newbie

    the wires makes it messy... haha... ur mind must be very creative in order to make it tidy... or esle... cut off all the wire and it would be tidy... but there is a risk that u won't be able to run ur comp anymore HAHA !!
     
  10. Brian

    Brian Newbie

    i use zip ties to tie them up. coz my case got window(got my uncle to cut), i try to hide them
     
  11. zy

    zy zynine.com Staff Member

    well.. i cant.. cant bend here bend there + risking that my equipment will not get the power.. :p .. esp. my stupid floppy..
     
  12. Risking your equipment will not get power?
    :think:
    plug in nicely 1st b4 tying!
     
  13. drab

    drab Newbie

    If the inside of your case is untidy....put the cover on.like closing cupboard door.cant see,doesn'tmatter :lol:
     
  14. goldfries

    goldfries www.goldfries.com

    notice my wires?

    it's only 2 wires from the PSU with 2 4pin connector on each.

    i have 1xHDD 2xCDROM 1xVGA 2xBlower 1xCPUfan 2xTempProbe to connect to.

    i think it'll be les mess once i get a new PSU.

    btw the rounded cables help air flow a lot.
     
  15. zy

    zy zynine.com Staff Member

    of coz i plug them in properly... i guess lousy connectors.. sometimes my fan will not work .. hahahah... bcoz of that ...

    then .. my connector on my HD really sux.. its kinda loose.. i had to bend the pins down to make it tighter with the power conenctor...
     
  16. NeoSquall

    NeoSquall Newbie

    goldfries... I do wonder... wat HS are u using ? seems kinda nice HS u got there... haha... greeny colour..
     
  17. Brian

    Brian Newbie

    coolermaster aero 7
     
  18. goldfries

    goldfries www.goldfries.com

    Clever boy Brian. damn ur good......really. not just on this post.

    NeoSquall, go do your homework. it's obvious you've not read ARP Reviews. :p
     
  19. NeoSquall

    NeoSquall Newbie

    hhahahahaahhahahaha.... I dont... hehehe... u got me there... sheez !
     
  20. chris_x

    chris_x Newbie

Share This Page